ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΣΤΡΑΣ
Στις 21 Οκτωβρίου, στον χώρο του Γυμνασίου Πάστρας, πραγματοποιήθηκε η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου στο πλαίσιο του έργου «Emissaries for Sustainability» ERASMUS+. Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε από την Διευθύντρια του Γυμνασίου Πάστρας, κ. Χατζίρη Αθηνά, με θέμα την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εμπλοκή των γυναικών στη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Το Γυμνάσιο Πάστρας συμμετέχει στο πρόγραμμα κινητικότητας Erasmus+ που υλοποιείται από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλονιάς σε συνεργασία με ευρωπαίους εταίρους από την Πολωνία ,τη Βουλγαρία και την Πορτογαλία με στόχο την ανταλλαγή απόψεων και τη δημιουργία κλίματος συνεργασίας σε ευρωπαϊκό πλαίσιο. Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης έγινε αναπαραγωγή των αποτελεσμάτων της πρώτης συνάντησης των εταίρων στην Κεφαλονιά τον Μάιο του 2025.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην τεράστια σημασία της στήριξης και κατ’ επέκταση της ενδυνάμωσης των εφήβων γυναικών σε ψυχικό επίπεδο ώστε να μπορέσουν να αναδειχθούν σε ηγετικούς ρόλους και τελικά να οδηγηθούμε σε αποτελεσματικότερες πολιτικές. Μετά από παραγωγικό διάλογο οι συμμετέχοντες εκπ/κοί αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με τη γυναίκα και τη βιωσιμότητα σε όλα τα επίπεδα και συμπερασματικά συμφώνησαν ότι κύριο χαρακτηριστικό της υγιούς κοινωνίας είναι η ισότιμη συμμετοχή των ψυχικά ενδυναμωμένων γυναικών.
Η επιμόρφωση ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία ενός σχεδίου δράσης της κοινότητας των εκπ/κών (workshop) που περιλαμβάνει τον καθορισμό του σκοπού και των στόχων, τον εντοπισμό τους, τη διεξαγωγή διεξοδικών αξιολογήσεων και την ανάπτυξη εφαρμόσιμων στρατηγικών. Τίτλος του workshop: «Υποστήριξη της ψυχικής υγείας των μαθητριών εφήβων κοριτσιών, που πιέζονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τον εκφοβισμό και τις ψυχαναγκαστικές αγορές .»
Χρησιμοποιώντας τη μέθοδο του design thinking, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν άριστα, ακολουθώντας τα στάδια της ενσυναίσθησης, της ιδεοποίησης, του σχεδιασμού και της εφαρμογής.
Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και ομαδική συζήτηση, διερεύνησαν τρόπους με τους οποίους μπορούν να ενισχύσουν τη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών σε δράσεις που στηρίζουν την ψυχική υγεία των εφήβων κοριτσιών σε συνδυασμό με την ισότητα των φύλων, τη δημιουργικότητα και την βιώσιμη ανάπτυξη στην καθημερινή σχολική ζωή.
Οι εκπαιδευτικοί ανέλαβαν τον σχεδιασμό μικρών δράσεων που θα υλοποιηθούν στο σχολείο, με στόχο τη διάχυση των αξιών της ισότητας και της βιωσιμότητας στην ευρύτερη σχολική κοινότητα.








