ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΓΕΛ ΠΑΣΤΡΑΣ
Στις 21 Οκτωβρίου, στον χώρο του Γενικού Λυκείου Πάστρας, έλαβε χώρα η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου στο πλαίσιο του έργου «Emissaries for Sustainability» ERASMUS+. Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε από τον Διευθυντή του ΓΕ.Λ. Πάστρας, κ. Τσιαπλέ Γιώργο, και στο επικεντρό της είχε την Ισότητας των Φύλων και την Βιώσιμη Ανάπτυξη. Υπενθυμίζεται ότι το ΓΕ.Λ. Πάστρας συμμετέχει στο πρόγραμμα κινητικότητας Erasmus+ που υλοποιείται από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλονιάς στην επιδίωξή της να χτίσει γέφυρες γνώσεις και εμπειρίας ανάμεσα στα σχολεία του νησιού και της Ευρώπης. Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης έγινε αναπαραγωγή των αποτελεσμάτων της πρώτης συνάντησης των εταίρων στην Κεφαλονιά τον Μάιο του 2025. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ενδυνάμωση των γυναικών σε ηγετικούς ρόλους κάτι που οδηγεί σε πιο συμπεριληπτικές και αποτελεσματικές πολιτικές. Η οικονομική συμμετοχή των γυναικών συμβάλλει, άλλωστε, στην βιώσιμη ανάπτυξη, την καινοτομία και τη λήψη, φιλικών για το περιβάλλον, αποφάσεων. Επακολούθησε γόνιμός διάλογος και ανταλλαγή απόψων ανάμεσα στους συμμετέχοντες με θέματα όπως φύλο και βιωσιμότητα, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι οι κοινωνίες με μεγαλύτερη ισότητα των φύλων είναι πιο συμπεριληπτικές και καινοτόμες.
Η επιμόρφωση ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία ενός σχεδίου εμπλοκής της κοινότητας (workshop) που περιλαμβάνει τον καθορισμό του σκοπού και των στόχων, τον εντοπισμό τους, τη διεξαγωγή διεξοδικών αξιολογήσεων και την ανάπτυξη εφαρμόσιμων στρατηγικών. Τίτλος του workshop: «Γυναίκες στην Ηγεσία: Βιωσιμότητα, Ισότητα & Γυναικεία Δημιουργικότητα». Με τη μεθοδολογία του design thinking Με τη μεθοδολογία του design thinking, οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί εργάστηκαν συνεργατικά, ακολουθώντας τα στάδια της ενσυναίσθησης, της ιδεοποίησης, του σχεδιασμού και της εφαρμογής. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και ομαδική συζήτηση, διερεύνησαν τρόπους με τους οποίους μπορούν να ενισχύσουν τη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών σε δράσεις που προάγουν την ισότητα των φύλων, τη δημιουργικότητα και την βιώσιμη ανάπτυξη στην καθημερινή σχολική ζωή. Οι εκπαιδευτικοί ανέλαβαν τον σχεδιασμό μικρών δράσεων που θα υλοποιηθούν στο σχολείο, με στόχο τη διάχυση των αξιών της ισότητας και της βιωσιμότητας στην ευρύτερη σχολική κοινότητα.
Το εργαστήριο ολοκληρώθηκε με παρουσίαση των ιδεών και προτάσεων κάθε ομάδας, ενώ οι συμμετέχοντες εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τη δυνατότητα ανταλλαγής εμπειριών και καλών πρακτικών. Η επιμόρφωση άφησε θετικές εντυπώσεις και αποτέλεσε ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της κουλτούρας ισότητας και συνεργασίας στο σχολείο, σε πλήρη ευθυγράμμιση με τους στόχους του προγράμματος Erasmus+.







