Γέφυρα χειμωνικού: οι εργασίες καθυστερούν, η σεζόν άρχισε και η Κεφαλονιά παραμένει κομμένη στα 2(!)
ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ:
Η γέφυρα του «Χειμωνικού» βρίσκεται στον οδικό άξονα ‘Αργοστόλι-Αγκώνας-Διβαράτα και ουσιαστικά συνδέει την Βορειοδυτική με τη Νοτιοδυτική Κεφαλλονιά. Από τις καταστροφές του «Ιανού», Σεπτέμβριος 2020, το έργο ΔΕΝ έχει ακόμη ολοκληρωθεί (σχεδόν 4 χρόνα μετά), ακόμη και αν παρακάμφθηκαν, νομότυπα, πολλές και χρονοβόρες διαδικασίες όπως η Εξαίρεση περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων, λόγω των φυσικών καταστροφών.
Παρατηρούμε το σύνηθες φαινόμενο των παρατάσεων, παρόλες τις δεσμεύσεις για ολοκλήρωση του έργου πριν την τουριστική περίοδο, δημιουργώντας εύλογες και έντονες ανησυχίες από κατοίκους και επαγγελματίες.
Επερωτάται ο κύριος Περιφερειάρχης:
- ως η εποπτεύουσα αρχή και αποδέκτης του έργου τι πράξατε εκτός από τις συνεχείς διαβεβαιώσεις του Υπουργείου ότι «είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος» που όμως όπως αποδείχτηκε ήδη έχουν δοθεί δύο παρατάσεις και την τουριστική περίοδο θα είναι η Κεφαλλονιά κομμένη στα 2;
- πώς διασφαλίζεται η ολοκλήρωση του έργου στις καθορισμένες προθεσμίες ούτως ώστε να μην ξαναβρεθούμε στο σημερινό αδιέξοδο;
- έχει διερευνήσει η Περιφερειακή αρχή με το Υπουργείο να βρεθεί εναλλακτική οδός ή τρόπος προσπέλασης οχημάτων ούτως ώστε να μην χαθεί ολοκληρωτικά η φετινή τουριστική περίοδος για μεγάλη μερίδα επαγγελματιών που πλήττονται ποικιλοτρόπως, αλλά και να μην θρηνήσουμε επιπλέον θύματα λόγω του ζωτικού χρόνου που χάνεται από την αναγκαιότητα να κάνουν τον κύκλο του νησιού τα ασθενοφόρα;
12.06.2024
Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της παράταξης «Μένουμε ΙΟΝΙΟ»
- Αρβανιτάκη Αθηνά
- Δρυ Μαρία
Αντιπλημμυρική θωράκιση Πυλάρου: 6.000.000€ ακόμη παραμένουν στα λόγια
ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ:
«Ιανός», «Μπάλλος», «Ντανιελ» ακραία καιρικά φαινόμενα κάθε χρόνο αφήνουν τα σημάδια τους ανεξίτηλα στα νησιά μας. Κάθε χρόνο και μια καινούργια «ευκαιρία» για φωτογραφίσεις, προεκλογικά βεγγαλικά, υποσχέσεις και με μεγάλη ευχέρεια προκηρύξεις μελετών ώστε «να μην επαναληφθούν παρόμοια φαινόμενα». Τελικά πόσες και ποιες από αυτές τις ακριβοπληρωμένες μελέτες υλοποιήθηκαν;
16/10/2020 ο Κος Πλακιωτάκης, τότε Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής, παρενέβη και εγκρίθηκε η μελέτη αντιπλημμυρικών έργων για την προστασία της Πύλαρου με την οριοθέτηση και διευθέτηση του υδρογραφικού δικτύου με προϋπολογισμό €1.600.000. Εξασφαλίστηκε μάλιστα ΚΑΙ η χρηματοδότηση για την υλοποίηση του έργου από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Σήμερα 4 χρόνια μετά τι έχει γίνει για την αντιπλημμυρική προστασία της Πυλάρου;
Ενταγμένο έργο «κατασκευή αντιπλημμυρικού αγωγού Αγίας Ευφημίας» στο ετήσιο πρόγραμμα δράσης από το 2021 προϋπολογισμού €4.400.000. Τρία χρόνια μετά τι έχει γίνει; Οι υποσχέσεις γιγαντώνονται αλλά…. Λόγια, λόγια λόγια…
Οι κάτοικοι σε αυτές τις περιοχές κάθε φορά που το μετεωρολογικό δελτίο αναγγέλλει κακοκαιρία, βροχοπτώσεις και καταιγίδες σκέφτονται αν και πώς θα επιβιώσουν, αν θα χαθούν οι περιουσίες τους και ζουν διαρκώς με μια αβεβαιότητα. «Κινδυνεύουμε να ξαναπνιγούμε» είναι τα λόγια τους όπως φώναζαν και οι κάτοικοι των Δρακοπουλάτων Πυλάρου το 2018 που με μια δυνατή βροχή κατέστη αδύνατη η διάβαση του δρόμου, δυο χρόνια μετά τις πλημμύρες του Οκτωβρίου 2016, και δεν είχαν ακόμη υλοποιηθεί τα αντιπλημμυρικά της περιοχής. Το έργο το έχουμε ξαναδεί!
Επερωτάται ο κύριος Περιφερειάρχης:
- Τι χρονοδιάμαμμα υπάρχει για την υλοποίηση των εν λόγω ζωτικής σημασίας έργων για την περιοχή της Πυλάρου;
- Πώς προχωρούν οι συνοδές μελέτες για τα έργα ανάσχεσης στα ορεινά;
12.06.2024
Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της παράταξης «Μένουμε ΙΟΝΙΟ»
- Αρβανιτάκη Αθηνά
- Δρυ Μαρία
Οδικός άξονας Αργοστολίου-Πόρου: Δρόμο ακούμε και δρόμο δε βλέπουμε
ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ:
Ένα ακόμη (προ)εκλογικό πυροτέχνημα 55εκ € που εκτοξεύθηκε από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και τους συνεργάτες του στους Κεφαλλονίτες.
Ένα ακόμη έργο ζωτικής σημασίας για την οδική ασφάλεια των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού, που με μεγάλη ευκολία και ταχύτητα χαρακτηρίστηκε «Εθνικού επιπέδου», και με άλλη τόσο μεγάλη νωχελικότητα 2 χρόνια βρίσκεται σε λήθαργο.
Ένα έργο που το πήραν από τις «εκπτώσεις» μιας και το 50% του δρόμου θα συνεχίζει να διασχίζει κατοικημένες περιοχές, γιατί λέει θα ήταν πολύ ακριβό να φτιαχτεί «σωστά», δηλαδή με παρακαμπτήριες των οικισμών οδούς. Μήπως η Κεφαλλονιά δεν αξίζει ένα σύγχρονο και ασφαλή δρόμο;
Ο χρόνος περνάει και τα έργα καθυστερούν. Από την απάντησή σας στην ερώτηση άλλης περιφερειακής παράταξης τον Φεβρουάριο του 2024 φάνηκε ότι ο ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου είναι «πάμε για το 2028 και βλέπουμε».
Επερωτάται ο κύριος Περιφερειάρχης:
- Γιατί ενώ ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου τον Μάρτιο 2023 ήταν 50εκ €, το Μάρτιο 2024 με την επανυποβολή τευχών δημοπράτησης αυξήθηκε στα 55εκ €; Τι εργασίες αξίας 5εκ € προστέθηκαν;
- Γιατί ενώ ήταν «όλα έτοιμα», σύμφωνα με τα δελτία τύπου, και το τέλος του 2022 θα προκηρυσσόταν ο διαγωνισμός, έχουμε φτάσει στα μέσα του 2024 και ακόμη εκκρεμούν σημαντικές και χρονοβόρες διαδικασίες;
- ως η εποπτεύουσα αρχή και αποδέκτης του έργου τι έχετε πράξει για να μη μείνει άλλο ένα έργο στα λόγια καθώς ήδη έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος δυο χρόνων και το έργο δε φαίνεται να ξεκινάει πριν το 2025 στην καλύτερη των περιπτώσεων;
- Σε τι στάδιο βρίσκονται οι μελέτες, κτηματολόγιο, κήρυξη απαλλοτριώσεων και ποιο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου;
12.06.2024
Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της παράταξης «Μένουμε ΙΟΝΙΟ»
- Αρβανιτάκη Αθηνά
- Δρυ Μαρία