Γ. Βαρούχας-Μένουμε Σπίτι: Η λίστα περιέχει ιστότοπους & blogs που δεν τα ξέρει η μάνα τους

spot_img

«Χορός εκατομμυρίων στην υγειά αυτών που έμειναν σπίτι»

                Σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, πολλές φορές αναγκαζόμαστε να βγούμε απ’ το αντικειμενικό πλαίσιο προκειμένου να τις αντιμετωπίσουμε. Η πανδημία, που είναι ακόμη εδώ, μας έφερε πιο κοντά μ’ έναν άλλο τρόπο ζωής. Νέες ανάγκες προέκυψαν. Νέες αγορές άνοιξαν. Ωστόσο, ποιος μας εγγυάται ότι η πανδημία δεν έγινε και μια «χρυσή» ευκαιρία για τη διασπάθιση δημόσιου χρήματος και κοινωνικών αγαθών;

                Υπό κανονικές συνθήκες, εγγυητής θα έπρεπε να είναι το κράτος. Υπό τις παρούσες συνθήκες, πολύ σοβαρά ερωτηματικά και μεγάλες ανησυχίες εγείρονται για το αν τελικά το κράτος υπερασπίζεται το κοινό καλό ή το καλό των… ημέτερων!

                Ας εστιάσουμε στο θέμα της διαφημιστικής καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς», για την οποία αποφασίστηκε να διατεθεί κονδύλι ύψους 20 εκατομμυρίων Ευρώ! Θα αναρωτηθεί κάποιος : είναι ανάγκη αυτή η καμπάνια; Σαφώς και είναι θα απαντήσουμε καθώς ο κόσμος οφείλει και πρέπει να είναι ενήμερος. Στη συνέχεια θα σκεφτεί κάποιος άλλος : είναι δυνατόν να διατίθεται δημόσιο χρήμα με αδιαφάνεια και χωρίς να ξέρουμε με ποιον τρόπο το μοιράζουν; Σαφέστατα όχι και εδώ ξεκινάει η σκοτεινή περιοχή των πολλών ερωτηματικών και των αχαρτογράφητων διαδρομών…

SMARTWATCHES ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ - Βρείτε τα στο κατάστημα MySystemLand στο Αργοστόλι
Προμηθευτείτε προαιρετικά και την SIM κάρτα

                Το πρώτο ερώτημα, δηλαδή το σε ποια ΜΜΕ δόθηκαν τα χρήματα, απαντήθηκε με τη λίστα που δόθηκε στη δημοσιότητα μετά από σχετική ερώτηση στη Βουλή(αρχικά είχε ειπωθεί ότι η εν λόγω λίστα δε θα έβλεπε το φως της δημοσιότητας πριν το 2021). Η λίστα αυτή περιέχει πάνω από 200 ιστότοπους και μπλογκς που «δεν τα ξέρει η μάνα τους», για να το πούμε έτσι λαϊκά, και που δεν είναι στο Μητρώο Online Media όπως προβλέπει ο νόμος. Έτσι απλά, ο νόμος γίνεται αντικείμενο περιφρόνησης, αλλά δυστυχώς έχει και συνέχεια…

                Το δεύτερο και πολύ σοβαρό ερώτημα είναι το εξής : Πόσα χρήματα δόθηκαν σε κάθε ΜΜΕ; Με ποια κριτήρια κατανεμήθηκαν(αριθμός εργαζόμενων, επισκεψιμότητα, πωλήσεις κτλ) και με ποιο δικαίωμα αυτή η κρατική δαπάνη δε δημοσιεύτηκε στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ; Εδώ είναι η ολοταχώς οπισθοδρόμηση του ελληνικού κράτους. Διότι ο νόμος του ΔΙΑΥΓΕΙΑ, κατά γενική ομολογία, μας πήγε ως κράτος ένα βήμα μπροστά. Με ποιο δικαίωμα η κυβέρνηση Μητσοτάκη καταπατά το νόμο του προγράμματος ΔΙΑΥΓΕΙΑ, και μάλιστα χωρίς να αισθάνεται την ανάγκη να δώσει τις απαραίτητες εξηγήσεις;

                Ας μου επιτραπεί όμως και ένα σχόλιο για την τοπική πραγματικότητα των νησιών μας. Διαβάσαμε για τη συμμετοχή επτά ΜΜΕ που συμμετείχαν στην καμπάνια και που φυσικά δεν έχουν σχέση με αυτά που αναφέραμε πιο πάνω καθώς είναι ενεργά και ευρέως γνωστά. Εδώ όμως, προκύπτουν άλλα ερωτήματα. Υπάρχουν ιστορικά έντυπα ΜΜΕ με αναφορά στο θιακοκεφαλονίτικο χώρο που απειλούνται με εξαφάνιση λόγω της προέλασης των ηλεκτρονικών μέσων. Αυτά δε θα έπρεπε με την ευκαιρία που μας δίνεται να στηριχθούν; Πιστεύω ότι ήταν χρέος του κ. Καππάτου να τα βοηθήσει με την πλούσια χρηματοδότηση που προέκυψε και να τα υπερασπιστεί. Μιλάμε για έντυπα με ιστορία πίσω τους, με τεκμηρίωση και με γραφή ήθους.

                Πέρα απ’ τα έντυπα μέσα όμως που δε χρηματοδοτήθηκαν, υπήρξαν και ηλεκτρονικά μέσα που δε λήφθηκαν υπόψη. Κάποια απ’ αυτά θα μπορούσαμε να τα χαρακτηρίσουμε ως ιστορικά, και άλλα ως μέσα που εκφράζουν απόψεις διανοούμενων και τοπικών προσωπικοτήτων κύρους και εμβέλειας. Αυτά τα μέσα γιατί αφέθηκαν στην άκρη; Μήπως ήταν πιο προοδευτικά απ’ ό,τι η κυβέρνηση μπορεί να αντέξει;

                Τέλος, υπήρξαν φωνές που άσκησαν κριτική υποστηρίζοντας ότι τα 4 από τα 7 ΜΜΕ της Κεφαλονιάς που χρηματοδοτήθηκαν, έχουν σημείο αναφοράς ένα συγκεκριμένο πολιτικό πρόσωπο που είναι μάλιστα και αιρετό σε κορυφαία θέση ευθύνης. Είναι αλήθεια αυτό; Επειδή είναι νόμιμο, είναι όμως και ηθικό; Ο βουλευτής το γνωρίζει και συμφωνεί εφόσον αληθεύει; Που είναι η αυτορυθμιζόμενη αγορά του νεοφιλελεύθερου δόγματος έναντι της κρατικοδίαιτης επιχειρηματικότητας; Αυτά είναι ερωτήματα που καίνε και που οφείλουν να απαντηθούν…

Σταχυολογώντας κλείνω με τα επίμαχα σημεία :

  • Είναι ανάγκη να γίνει άμεσα γνωστή η λίστα με τα ποσά που πήρε το κάθε ΜΜΕ
  • Είναι ανάγκη να γίνει άμεσα γνωστό αν διατέθηκε συνολικά το ποσό των 20 εκατομμυρίων Ευρώ
  • Είναι ανάγκη να γίνει άμεσα γνωστό με ποια κριτήρια μοιράστηκαν τα χρήματα 
  • Για την Κεφαλονιά είναι ανάγκη να γίνει άμεσα γνωστό με ποια κριτήρια αποκλείστηκαν κάποια ιστορικά ΜΜΕ που διαχρονικά υπηρετούν την ενημέρωση και
  • Είναι ανάγκη να γίνει άμεσα γνωστό αν η πλειοψηφία των ΜΜΕ της Κεφαλονιάς που έλαβαν την οικονομική βοήθεια, βρίσκονται στη σφαίρα επιρροής ενός και μόνο συγκεκριμένου αξιωματούχου του πολιτικού προσωπικού των νησιών μας.

Εμείς μείναμε σπίτι (και μείναμε άφραγκοι) για να μείνουμε όλοι ασφαλείς, όχι για να στηθεί απ’ την κυβέρνηση Μητσοτάκη ένας χορός εκατομμυρίων στις πλάτες μας για τους εκλεκτούς της. Αν δε δοθούν οι απαραίτητες εξηγήσεις απ’ την κυβέρνηση της ΝΔ, η σιωπή δεν μπορεί παρά να σημαίνει ένα πράγμα και μόνο-την ενοχή.

Αργοστόλι, 17 Ιουνίου 2020
Γιάννης Βαρούχας

Επισυνάπτεται το αρχείο με τη λίστα των ΜΜΕ που συμμετείχαν στην καμπάνια.

Ακολουθήστε το Kefalonia Life στο Google News για όλες τις τελευταίες ειδήσεις

Κλείσε τα ακτοπλοϊκά σου εισιτήρια τώρα online

spot_img
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

spot_img
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
spot_img
spot_img
spot_img