Η πανδημία του Covid-19 έχει αλλάξει ριζικά τις συνήθειες του αγοραστικού κοινού και έχει αναδείξει την κυριαρχία του Διαδικτύου, στον τομέα της εύρεσης και αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών.
Η ομάδα του Χρυσού Οδηγού, χρησιμοποιώντας τη δική της βάση δεδομένων, συνέλεξε πληροφορίες που αποτυπώνουν την ποσοστιαία αύξηση των αναζητήσεων που αφορούν 20 υπερκατηγορίες του on-line καταλόγου την περίοδο του κορωνοϊού.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφηκαν, η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σε αναζητήσεις παρατηρήθηκε στις υπερκατηγορίες
- Δημόσιες Υπηρεσίες (97%)
- Τραπεζικές Υπηρεσίες (96%)
- Τρόφιμα/Ποτά (91%)
- Αθλητισμός/Hobby (67%)
- Καθαρισμός (56%)
- Courier (55%) και
- Εκπαιδευτικά Προγράμματα (48%)
Η αύξηση στις συγκεκριμένες υπερκατηγορίες, δικαιολογείται αφενός από την αγωνία του κοινού για έγκυρη ενημέρωση σε ζητήματα που αφορούν επιδόματα ή νομοθετικές αλλαγές και αφετέρου από την αυξανόμενη ανάγκη για εύρεση νέων μεθόδων ψυχαγωγίας και εκπαίδευσης από το σπίτι.
Μεγάλη αύξηση παρουσίασε ακόμη η υπερκατηγορία Αεροπορικές Εταιρείες (203%). Αν και το ποσοστό είναι υψηλό, θεωρούμε ότι δεν αποτυπώνει μία νέα τάση, αλλά την ανάγκη για πληροφόρηση σχετικά με ακυρώσεις πτήσεων και επιστροφές χρημάτων*.
Με βάση τον συνολικό αριθμό των αναζητήσεων ανά υπερκατηγορία, στις τρεις πρώτες θέσεις κατατάσσονται οι υπερκατηγορίες:
1η Υγεία/Ομορφιά
2η Τρόφιμα/ Ποτά
3η Δημόσιες Υπηρεσίες
Η νέα συνθήκη του κορωνοϊού έχει ενισχύσει την ανάγκη κάλυψης βασικών αναγκών σίτισης και ατομικής υγιεινής καθώς και την ανάγκη για σωστή πληροφόρηση η οποία αποτυπώνεται στον όγκο των αναζητήσεων.
Δείτε το infographic με τα συνολικά αποτελέσματα της έρευνας στις κατηγορίες του Χρυσού Οδηγού!