Ο Π. Καππάτος στη Βουλή για το τμήμα Εθνομουσικολογίας στο Ληξούρι

spot_img

Π. Καππάτος – Ομιλία στο Ν/Σ του Υπουργείου Παιδείας: «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις»

Με αφορμή τη Συζήτηση που το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων προκάλεσε, μια σειρά θεμελιωδών, για εμάς, προταγμάτων ήρθαν ξανά στο προσκήνιο.

Μιλήσαμε για τις ανισότητες που η Εκπαίδευση αντιμετωπίζει και τις ιδέες με τις οποίες εκείνες μπορούν να αμβλυνθούν.

Αναρωτηθήκαμε με ποιόν τρόπο η Παιδεία ενισχύεται ώστε να δώσει στα νέα παιδιά την δυνατότητα να ολοκληρωθούν ως πολίτες.

SMARTWATCHES ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ - Βρείτε τα στο κατάστημα MySystemLand στο Αργοστόλι
Προμηθευτείτε προαιρετικά και την SIM κάρτα

Τονίσαμε πως πραγματική Αριστεία σημαίνει την ικανοποίηση του να γινόμαστε, μέσα από τη σκληρή δουλειά, κάθε μέρα καλύτεροι.

Και αναδείξαμε την κοινωνική δικαιοσύνη ως την ικανότητα κάθε έλληνα πολίτη, ακόμη κι αν αποτύχει κάποια στιγμή στη ζωή του, να μπορεί, ξανά, να πάρει το μέλλον στα χέρια του.

Αυτός, ακριβώς είναι και ο ρόλος της Εκπαιδευτικής μας Πολιτικής:
Ένα δημόσιο σχολείο σύγχρονο και ποιοτικό, ικανό να προσφέρει πραγματική μόρφωση αλλά και χρήσιμες κοινωνικές και επαγγελματικές δεξιότητες.

Να διαμορφώνει πολίτες ελεύθερους και υπεύθυνους.

Να μεταδίδει τα εφόδια της Αρετής που συνίσταται στη γνώση του ορθού και του λάθους, του καλού και του κακού, του περιττού και του απαραίτητου.

Πρόκειται, τελικά, για μια πολιτική που εκ φύσεως διαμορφώνεται από τα κάτω προς τα πάνω. Που δεν επιβάλλεται αλλά συναποφασίζεται. Και θέτει, φυσικά, τον μαθητή στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός της.

Το Σχέδιο Νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» κινείται σε τρεις βασικούς άξονες.

Ο πρώτος αφορά στην αναμόρφωση των σχολικών προγραμμάτων σπουδών, ο δεύτερος σε συγκεκριμένες παρεμβάσεις για την ενίσχυση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο και ο τρίτος άξονας περιλαμβάνει οργανωτικές και βελτιωτικές ρυθμίσεις στην ανώτατη εκπαίδευση.

Μιλάμε, επομένως, για μια σύγχρονη αντίληψη της κατεύθυνσης που το Σχολείο επιθυμούμε να αναπτύξει ενσωματώνοντας εργαλεία και δράσεις όπως εκείνη των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων».

Γιατί, είναι αλήθεια πως θέλουμε τα παιδιά μας να καλλιεργήσουν δεξιότητες τεχνολογίας και μάθησης που απαντούν στην απειλή του ψηφιακού αναλφαβητισμού.

Επιθυμούμε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες του δημόσιου σχολείου να συμμετέχουν ενεργά στην τάξη και τις παραδόσεις των μαθημάτων.

Και φυσικά εμπιστευόμαστε τον έλληνα εκπαιδευτικό και τον αγώνα που καθημερινά καταβάλλει. Για αυτόν, ακριβώς τον λόγο, επιδιώκουμε η αξιολόγηση των δασκάλων και καθηγητών να λειτουργήσει θετικά και ενισχυτικά στον ρόλο τους ως παιδαγωγών.

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Επιτρέψτε μου στο σημείο αυτό μια ιδιαίτερη αναφορά στον τόπο μου, τη Κεφαλονιά και την Ιθάκη.
Σε συνέχεια της ενσωμάτωσης του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο προέκυψαν τρία πανεπιστημιακά τμήματα στη Κεφαλονιά.

Το Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας, που εντυπωσιάζει με την ταχύτητα ανάπτυξής του και τον αριθμό των σπουδαστών του, υψηλότερο σε αριθμό εισακτέων από κάθε άλλο τμήμα του Ιδρύματος.
Το Τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων, με γνωστικό αντικείμενο αλλά και επιστημονικό προσωπικό που τόσα πολλά μπορούν να προσφέρουν στον αγροδιατροφικό τομέα των νησιών μας.
Και τέλος το Τμήμα Εθνομουσικολογίας, ως συνέχει του Τμήματος Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων, στο Ληξούρι που τόσο πολύ έχει κατακρεουργηθεί στο όνομα μιας δήθεν αντιπολίτευσης.

Πώς θα μπορούσε άραγε να χαρακτηριστεί η εμπνεύσεως ΣΥΡΙΖΑ επιχειρηματολογία πως κλείνει ένα τμήμα όταν αυτό δεν έχει καν τεθεί σε λειτουργία;

Πώς θα μπορούσε φυσικά να σταθεί λογικά στον λαό του Ληξουρίου και της Παλλικής ένα τέτοιο επιχείρημα;

Ένα Τμήμα που δεν λειτούργησε είναι, επομένως, αδύνατο να καταργείται.
Το Ληξούρι βρίσκεται στο χάρτη της Ελληνικής Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από το 1915, εκτός από δύο μελανές περιόδους: (α) την περίοδο 1979 – 1999, όταν αναίτια έκλεισε η Ανωτέρα Βαλλιάνειος Επαγγελματική Σχολή, χωρίς να μετατραπεί σε ΤΕΙ και (β) την περίοδο 2018, όταν αναίτια έκλεισε το Τμήμα Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων του τότε ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, κατά τη διαδικασία απορρόφησης του ΤΕΙ από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Τυπικά, με το Ν4559/2018 ιδρύθηκε στο Ληξούρι Τμήμα Εθνομουσικολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου. Η λειτουργία του Τμήματος ανεστάλη το 2019 έως ότου διαπιστωθεί η βιωσιμότητά του. Η βιωσιμότητα του Τμήματος είναι ένα μεγάλο ερωτηματικό, κυρίως λόγω του ισχυρά θεωρητικού του αντικειμένου του. Είναι χαρακτηριστικό ότι αντίστοιχα Τμήματα σε Παγκόσμιο επίπεδο είναι μόνο τρία (3), στο Los Angeles, στο Λονδίνο και στη Βιέννη. Το Τμήμα Εθνομουσικολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου δε θα αποτελούσε ένα από τα πρώτα στον κόσμο, αλλά μια αποτυχημένη απόπειρα.
Το Τμήμα Τεχνολογίας Ήχου και Μουσικών Οργάνων του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, αποτελούσε μοναδικότητα στο αντικείμενό του, με 90% απορρόφηση των αποφοίτων του στην αγορά εργασίας, ιδιαιτέρως εν μέσω της οικονομικής κρίσης των ετών 2010-2019. Το αντικείμενό του ήταν επιπέδου Μηχανικού και συγκεκριμένα «έβλεπε» τα αντικείμενα του Ήχου και των Μουσικών Οργάνων αποκλειστικά από την τεχνολογική – κατασκευαστική τους πλευρά. Σήμερα, δεν υφίσταται αντίστοιχο Τμήμα ή αντικείμενο στην Ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και, ως εκ τούτου, δε μπορούν να θεραπευτούν οι διαπιστωμένες ανάγκες της Ελληνικής αγοράς. Κατά την υπερδεκαεπταετή πορεία του αξιολογήθηκε από εξωτερικούς αξιολογητές στα πλαίσια των αξιολογήσεων των Τμημάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, την οποία επόπτευε η τότε ΑΔΙΠ, με εξαιρετικά αποτελέσματα. Ομοίως, εξαιρετική ήταν η αξιολόγηση του Τμήματος στα πλαίσια της εξωτερικής αξιολόγησης του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.

Υπό το πρίσμα, όμως, των ποιοτικών κανόνων που η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης θεσπίζει, είναι περισσότερο από εφικτή η επανασύσταση του ή η μετεξέλιξη ενός Τμήματος που και τις εγκαταστάσεις έχει, και τον εξοπλισμό διαθέτει καθώς και το προσωπικό είναι ικανό να στηρίξει την συγκεκριμένη προσπάθεια.

Η διγλωσσία με την οποία προσπαθούν δυνάμεις της αντιπολίτευσης να αποφύγουν τις ευθύνες τους είναι κάτι που δεν μας αφορά και ως πολιτική δύναμη αντιμαχόμαστε.

Παράλληλα θέτω, από το βήμα της Βουλής των Ελλήνων, το ζήτημα στην Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να εργαστούμε από κοινού προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση.

Αυτή, άλλωστε, είναι και η ουσία της πολιτικής από κάτω προς τα πάνω, μια Αρχή που το παρόν Νομοσχέδιο υπηρετεί και προάγει.

Παναγής Καππάτος
Βουλευτής Κεφαλονιάς – Ιθάκης

Ακολουθήστε το Kefalonia Life στο Google News για όλες τις τελευταίες ειδήσεις

Κλείσε τα ακτοπλοϊκά σου εισιτήρια τώρα online

spot_img
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
spot_img
spot_img

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

spot_img
spot_imgspot_imgspot_imgspot_img
spot_img
spot_img
spot_img